کد خبر: 1178182
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
اگر واقعاً نگران سرنوشت همکاران خود هستید – که کاملاً طبیعی است- باید قبل از این ماجرا‌ها مراقبت و هوشیاری در مقابل طمع دشمن را به همکارانتان یادآور می‌شدید. اکنون نیز این رفتارتان به همکارانتان کمکی نخواهد کرد، بلکه دفاع سفیر روباه پیر یا کاخ‌سفید بیشتر احتمال وقوع جرم را تقویت می‌کند. / گوینده: مجتبی سرمدی
محمدجواد اخوان
تعداد بازدید : 15
گوینده پادکست: مجتبی سرمدی

 

برگرفته از سرمقاله مدیر مسئول | محمد جواد اخوان

ماجرا از این قرار است که این افراد سال گذشته به‌دست ضابطان قضایی دستگیر شده و پس از تفهیم اتهام از سوی دادستان، اکنون در حال محاکمه در محکمه هستند. طبیعی است که اینک نمی‌توان آن‌ها را به‌صورت قطعی مجرم دانست، اما بی‌گناهی آن‌ها نیز ثابت نشده و منطقی است که باید اجازه داد در فرایند طبیعی دادرسی به اتهاماتشان رسیدگی شود.
اما چرا روزنامه‌های اصلاح‌طلب با فضاسازی سعی دارند این دو را نماد جامعه خبری به افکار عمومی معرفی کنند؟ یا این فشار‌ها برای افزایش هزینه محاکمه و احیاناً محکومیت آن‌ها است که این در واقع سوءاستفاده از ابزار رسانه برای فشار به قاضی و دادگاه است یا در واقع این روزنامه‌ها واقعاً می‌خواهند ارتباط خبرنگاران با قدرت‌های خارجی را عادی‌سازی کنند. در هر دو فرض مسئله، این رویکرد خطاست. فشار بر قاضی خلاف دادرسی عادلانه است و عادی­‌سازی خیانت به کشور، از خود آن جرم بدتر است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار